Thursday, April 5, 2007

Idag åkte min mamma bort, inte bara över helgen eller nån vecka som hon gjort tidigare utan en hel månad. Inte bara till landet (vårt sommarhus) eller till spanien på någon solresa, utan till Kina. Jag och min syster kan inte minnas att hon varit borta så länge från oss tidigare. Med gråten i halsen pratade jag med henne medans hon gick genom passkontrollen vidare till flyget. Vår dagliga kontakt i telefon har förändrats till mail då och då, när hon får tillgång till internet. Jag kommer sakna henne och längtar redan tills hon kommer hem. Jag längtar efter att få höra historier om vad hon sett och upplevt. Jag längtar efter att få se bilder hon tagit. Jag hoppas att hon kommer ha det underbart, spännande och hinner njuta av resan. Livet pågår nu.
Trevlig resa mammi.
kram

1 comment:

Anonymous said...

mmm vad kul att få åka till kina, men jag förstår dig... Har oxå daglig kontakt med min mamma... inte bara telefon utan vi ses varje dag. Hon är min bästis:)